För svenska medborgare krävs inresetillstånd (K-ETA) för att resa till Sydkorea. Du ansvarar, ansöker och betalar själv för ditt inresetillstånd.
Du kan ansöka om visum på två sätt:
1. Genom ”Alla Visum” som vi rekommenderar då de erbjuder all service på svenska och säkerställer att er ansökan är rätt
för att undvika problem och förseningar.
Kontakta dem via denna länk:
https://www.allavisum.se/refer/rolfsbuss.
”Alla Visum” kan också hjälpa till med visum för personer som inte är svenska medborgare.
2. På egen hand via: https://www.k-eta.go.kr/portal/apply/index.do.
Prisuppgifter hittar ni på ovan hemsidor. Alla Visum kan ni även kontakta via telefon och e-post.
Hur inresetillståndet fungerar:
Inresetillståndet (K-ETA) är elektroniskt och sitter därmed inte i ditt pass. När visumet är klart får du en bekräftelse via e-post från den visumtjänsten ni valt. Kontrollera att all information på visumet stämmer överens med passet, till exempel namn och passnummer. Skriv ut och ta med bekräftelsen som du får via e-post, denna bekräftelse ska visas upp vid ankomst till Sydkorea.
Ansökan via Alla Visum
För att ansöka om K-ETA krävs följande:
Hur man betalar:
Betalning sker på https://www.allavisum.se/sydkorea.
Välj:
Inresor: Business/Tourism
Nationalitet: Swedish
Antal: hur många ni är
Klicka sedan på "lägg till" och fyll i alla uppgifter.
På betalningssätt, kan du välja att betala med kort eller Swish.
På kommentar ska du fylla i "Jag/vi reser med Rolfs Flyg & Buss".
Hanteringstiden brukar vara cirka en vecka efter att ”Alla Visum” har mottagit den kompletta ansökan.
Frågor?
Om du har frågor angående visum till Sydkorea, vänligen skicka e-post till
kontakt@allavisum.se
eller ring 08 - 53 33 20 60.
När du tar kontakt med Alla Visum, ange att du reser med Rolfs Flyg & Buss.